DPF obnovenie

BMW Aktualizácia jednotiek, montáž retrofitov, aktualizácia máp

DPF obnovenie

Včera sa u nás ukázal zákazník, ktorý sa rozhodol urobiť niečo pre našu planétu. Zadovážil si originálne DPF, nechal si ho namontovať a obnoviť software. Problém je však v tom, že software keď vôbec niekto obnovoval, tak spôsobom nanajvýš neprimeraným. Jedným z podozrivých znakov bolo, že ostatné kódovanie riadiacich jednotiek prebehlo v roku 2011.Pri zbežnom teste sa nám motor zasekol na 2000rpm a nepomohlo ani korekcia voľnobehu, ani vypnutie/naštartovanie motora, stále sme mali konštantnú záťaž (druhý z troch testov zaplnenia DPF podľa BMW diagnostiky). Bolo rozhodnuté, nainštaloval sa na novo fabrický software do riadiacej jednotky motora.

Náš problém to vôbec neriešilo. Samozrejme motor si už pekne držal voľnobeh a diagnostika sa tvárila tiež hneď prívetivejšie, DPF bolo stále zaznamenané ako zaplnené. Identifikovali sme však príčinu, prečo ani vynútená regenerácia nič nerobí. Motor nám pomaličky chladol zo 70 stupňov Celzia až na 58 počas skúšobnej jazdy, pričom jedna z podmienok regenerácie je teplota nad 75 stupňov. Je veľká škoda, že BMW neinštalovalo žiadne zariadenie na monitorovanie teploty chladiacej kvapaliny v danom modely auta.

So zákazníkom sme sa dohodli na ďalšom postupe (fyzická kontrola DPF, výmena termostatov) a následne sa asi znova stretneme. Odbilo pomaly 21:30 tak sme sa aj rozlúčili.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.